za. okt 24th, 2020
fit zonder sporten

Fit zonder sporten, zo doe je dat

Het leven kan zo druk genoeg zijn met werk, sociaal leven en je relatie dat sporten er bij tussendoor schiet. Fit zijn is natuurlijk heel fijn, je voelt je energieker en wordt minder snel moe, maar je hoeft niet per se in de sportschool te staan om fit te worden. Ook zonder naar de sportschool te gaan, kan je extra beweging in je dag brengen.

Elk moment meepakken

Om fitter te worden, zal je toch iets van werk er in moeten stoppen. Dat hoeft natuurlijk niet een avond per week in de sportschool te zijn, dat kan eigenlijk op elk moment. Probeer elk klein moment mee te pakken, neem op je werk bijvoorbeeld de trap in plaats van de lift. Of gebruik je koffiepauze om een klein rondje van een paar minuten te lopen. Het lijkt misschien niet veel, maar opgeteld over een week pak je zo heel wat extra beweegmomentjes mee, zonder dat je het merkt.

Thuis oefeningen doen

Wanneer je wil werken aan spierkracht, zul je iets meer moeten doen dan de lift pakken. In de sportschool staan er allerlei apparaten voor je klaar om dit te kunnen doen, maar ook thuis kan je heel wat bereiken. Met dagelijks 10 minuten aan oefeningen, zul je al snel resultaat gaan zien. Doe bijvoorbeeld squats, lunges, push-ups, sit-ups en burpees. Wil je het jezelf iets zwaarder maken? Neem dan een flesje water in iedere hand tijdens de oefeningen, of investeer in kleine gewichtjes die je kunt gebruiken.

De lunchpauze

Zit je in de lunchpauze altijd met je collega’s je bammetje weg te werken in de kantine? Gooi dan deze routine eens om en ga een stuk wandelen tijdens de lunch. Neem je collega’s mee en pak samen dit sportieve momentje mee. Elke dag een half uur wandelen doet al wonderen voor je conditie, binnen no time wordt jij fitter!

Geef een reactie